Service til 20 i stil
Bohus Sandnessjøen er en familiebedrift i ordets rette forstand. Kanskje er det derfor de også scorer så høyt når det gjelder kundeservice.
I dag er Anne-Line Flatøy daglig leder for møbelforhandleren i Havnegata i Sandnessjøen, også kjent som Flatøy Møbler AS. Men du må hele 60 år tilbake i tida for å finne startåret for bedriften.
– Det var farfaren min som startet butikken. Så overtok pappa i mange år – helt til jeg selv ble daglig leder i 2012, forteller Anne-Line.
På flyttefot
De har ikke vært i dagens lokaler hele tiden. Det begynte i Hjartland-huset i Sandnessjøen, ikke det beste lokalet for å drive med møbler, ifølge Anne-line.
– Det var ekstremt tungvint å drive med møbler der i og med at det bestod av flere etasjer. Møbler er jo ikke det enkleste å flytte på under slike forhold. Det var mange trapper og selv kjelleren ble brukt. Men det gikk det også, smiler hun.
Det var først i 1998 at de flyttet til Havnegata 21-23. Selv der er ikke alt på ett plan. Samtidig mener Anne-Line det gir en mer spennende butikk.
– Vi har ikke heis i bygget og det blir mye bæring. Men slik lokalet er utformet gir det også en mulighet for å skape et mer spennende miljø, påpeker hun.
Vant på kundeservice
I dag er de syv fast ansatte pluss en ekstrahjelp i bedriften. Og de har satt sammen et godt team. For ikke lenge siden ble bedriften kåret til den med best kundeservice i Bohus-kjeden. Prisen mottok Anne-Line under årets medlemsmøte i Oslo – og inspirasjonskveld med Halvor Bakke, mannen bak det populære TV-programmet Eventyrlig oppussing.
– Du måles ut fra mange parametre, men i hovedsak handler det om å ivareta kundene og gi god service i det daglige arbeidet. Men til tross for at vi vant denne gangen, så har vi mye å gå på. Vi kommer ikke til å slappe av i så måte selv om vi vant prisen, påpeker hun.
Bohus er forhandler av mange av de produktene Bakke i dag står bak, og som er blitt svært populære blant folk flest. Og er du medlem i MoBo får du bonus hver gang du handler også hos Bohus i Sandnessjøen. Det betyr penger spart som hos en rekke av boligbyggelagets mange samarbeidspartnere.
Hjelp av stylist
En annen ting som er spesielt med Bohus i Sandnessjøen er at de har en egen interiørstylist. Det betyr at de kan hjelpe kundene med tips til oppussing eller andre ting de behøver hjelp til for å få det fint hjemme eller på hytta.
– Stylisten drar gjerne hjem til folk for å ta prosjektet nærmere i øyesyn, enten du bare skal male vegger, foreta ei større oppussing eller ommøblere. Og det er gratis så lenge kunden handler varene hos oss, sier Anne-Line Flatøy, som er midt oppe i julestria når vi stikker innom i ei tid der butikken bugner av nye og spennende varer – og ikke minst ting for å pynte opp til julen.