Langt flere medlemsfordeler etter sammenslåing
Etter sammenslåingen av MOBO Helgeland og Mosjøen Boligbyggelag (MBBL) kan medlemmene nå glede seg over et betydelig utvidet medlemsfordelsprogram.
– Vi er nå ett stort lag, og dette gir oss muligheten til å tilby betraktelig mange flere medlemsfordeler enn tidligere, forteller konsulent i Helgeland Boligbyggelag, Aina Tangstad.
Hun har hatt ansvar for medlemstilbudene i Mosjøen og vil fortsette med dette ansvaret etter sammenslåingen, men nå i tett samarbeid med avdelingen i Mo i Rana.
Den utvidede medlemsfordelsordningen omfatter nå i overkant av 80 ulike fordeler, med både lokale og nasjonale fordeler.
– Tidligere var det rundt 50 medlemsfordeler. Nå har vi til sammen 85 fordeler som medlemmene kan velge mellom, forteller Tangstad.
Automatisk bonus
Blant de cirka 85 samarbeidspartnerne er det 24 bonusavtaler, der du som medlem enkelt kan samle bonus ved å bruke et registrert betalingskort. Du vil da automatisk få bonus når du handler hos bedrifter som HELBO har avtale med.
– Når du har registrert betalingskortet ditt én gang på ‘Min side’, er det knyttet til alle samarbeidspartnerne med bonussystemet. Du trenger ikke tenke på det hver gang du handler. Bonusen registreres automatisk, sier Tangstad.
Dette inkluderer både fysiske butikker og nettbutikker som Bli Vakker, Lindex og Apotekhjem.
Dobbel bonus
Det hender også at de forskjellige samarbeidspartnerne kjører kampanjer der du kan få større bonus. Som Montér som hadde dobbel bonus fra torsdag til søndag, for en tid tilbake.
– Et medlem i Mosjøen kjøpte et kjøkken for 60 000 kroner hos Montér, og fikk 6 000 kroner i bonus tilbake. Det er betydelige beløp man kan spare, sier Tangstad.
Bonus som du har samlet på bonuskontoen din overfører du enkelt til din bankkonto, det også på «Min side».
I tillegg finnes det rabatter hos lokale samarbeidspartnere, der medlemmene må vise sitt medlemskap i kassen for å få avslag på kjøpet.
Det kan være at noen medlemmer kan oppleve problemer med å logge seg inn på Min side første gang, og da er som oftest grunnen at vi ikke har registrert telefonnummer og/eller eposten din. Da skal du bare kontakte oss slik at vi får registrert det i databasen.